WWE

Dicționar de Wrestling

Am decis să publicăm acest articol pentru a lămuri fanii wrestling-ului care încă nu știu ce înseamnă cuvinte precum angle, keyfabe, storyline, work și alți termeni din pro wrestling. Mai jos aveți „Dicționarul din Wrestling”, care conține termenul și definiția respectivă.

Abort = Atunci când începe brusc un feud, un angle sau gimmick din cauza lipsei de interes a fanilor, de obicei fără explicații.
Agent/Producer = Un angajat al companiei, de obicei fost wrestler (poate fi si actual), care se ocupă de meciurile wrestlerilor și storyline-uri. „Producătorii” pot ajuta uneori și la formarea tinerelor talente. În AEW sunt denumiți antrenori.
Alliance = O relație de cooperare între doi sau mai mulți wrestleri, fie în meciuri Tag Team, fie în meciuri individuale. Se diferențiază de un stable, deoarece superstarurile sunt prezentate ca un grup de indivizi care lucrează împreună pentru un scop comun pe termen scurt. Alianțele sunt adesea formate în scopul păstrări titlurilor între membri alianței sau pentru a combate un adversar/grup de oponenți.
Andre Shot = Un truc făcut de cameraman pentru ca un wrestler să pară mai masiv/mare, așezând camera într-un anumit unghi. Acest termen poartă numele răposatului Andre the Giant.
Angle = O poveste fictivă. Un angle începe de obicei atunci când un wrestler atacă alt wrestler (fizic sau verbal), ceea ce duce la răzbunare. Un angle poate fi comparat ca un simplu meci sau poate fi foarte complex.
Babyface/Baby/Face = Superstar al cărui personaj este pozitiv.
Beat Down = Un angle în care un wrestler atacat surprinzător (uneori cu reveniri false) de obicei de un grup de superstaruri sau după ce a fost ademenit într-o ipostază compromițătoare.
Blanding = Când un wrestler se taie intenționat sau este tăiat de oponentul său/arbitru pentru a obține o sângerare provocată de adversar.
Blow Off = Meciul final într-un feud. Din acest moment wrestlerii se îndreaptă către un nou feud.
Blow Up = Atunci când un wrestler este epuizat în timpul unui meci.
Bonzo Gonzo = O echipă sau mai mulți wrestleri sunt implicați într-o altercație în ring iar arbitrul nu poate restabili ordinea.
Booker = Persoană responsabilă pentru conceperea unui card, angle-uri. Este similar cu un șcenarist. De asemenea, responsabil pentru angajarea și concedierea superstarurilor într-o companie.
Bret’s Rope = A doua coardă a unui ring de wrestling, coarda din mijloc.
Broadway = Finalul unui meci fără câștigător.
Bump = Termen folosit atunci când un wrestler aterizează pe spate în urma unei lovituri. „Phantom bump”, apare atunci când un wrestler sau un arbitru primește o lovitură fără un motiv plauzibil (dobicei în mod neintenționat).
Bust Open = Atunci când un wrestler începe să sângereze, de obicei la nivelul capului, după ce a fost lovit cu un scaun.
Call = Când un wrestler îi spune adversarului său ce urmează să se întâmple în meci. Se referă, de asemenea, și la comentatorii care detaliază ce se întâmplă în timpul unui meci.
Card = Meciurile care vor avea loc la un anumit eveniment.
Carpenter = Un termen folosit pentru wrestlerul al cărui scop este să-și folosească abilitățile in-ring pentru a părea cât mai bun în fața adversarilor puternici.
Cary = Fapta unui wrestler care ajută un interpret mai puțin experimentat. Se referă la un storyline sau angle în care un superstar deosebit de priceput este capabil să-și ajute colegul să arate bine.
Chain Wrestling = O serie de mișcări tradiționale. Se folosește de obicei aproape de începutul unui meci.
Championship Advantage = Dreptul campionului de a păstra titlul în cazul în care el/ea pierde meciul pentru centură prin numărătoare sau descalificare.
Cheap Heat = Incitarea unei reacții negative a fanilor față de un wrestler, în mod obișnuit fără a avea legătură cu activitatea din ring.
Cheap Pop = Incitarea unei reacții pozitive a fanilor față de un wrestler.
Clean Finish = Un meci care se incheie fără controverse sau interferențe exterioare. De obicei în centrul ring-ului după executarea unui finisher.
Closet Champion = Un deținător al titlului (de obicei heel) care în meciurile de top, recurge la înșelăciuni pentru a câștiga (deseori prin interferente manageriale) și când este obligat să lupte cu adversari buni – îi determină în mod deliberat să fie descalificat (întrucât adesea titlurile nu pot fi câștigate prin descalificare) pentru a-și păstra titlul.
Coror = Cantitatea de sânge pierdut într-un meci.
Cutoff = Un punct într-un meci în care heel-ul oprește atacul sau comeback-ul și continuă ofensiva.
Dark Match = Un meci ce nu este transmis la un show televizat (comparativ cu un house-show) Are loc adesea înainte de show pentru a testa noile talente sau pentru a pregăti fanii. Un dark match după încheierea transmisiunii TV, include de obicei, wrestleri de top, pentru a vinde mai multe bilete și a trimite fanii fericiți acasă, fără a afecta storyline-urile TV.
Deathmatch Wrestling = Cea mai sângeroasă și violentă formă a wrestling-ului hardcore, populară în Japonia, Mexic și în unele părți ale Statelor Unite. În deathmatch, multe dintre regulile tradiționale ale pro wrestling-ului nu sunt puse în aplicare și se folosesc obiecte precum sârmă ghimpată, geamuri de sticlă, tuburi de lumină fosforeșcentă și alte lucruri violente decât ce vedem în meciurile tipice de wrestling.
Double Down = Un punct în meci în care ambii wrestleri sunt predispuși în ring.
Double Team = O tactică folosită de echipe care fac o manevră unui adversar.
Draw = Un wrestler sau un program care atrage atenția publicului; cineva pentru care fanii sunt dispuși să plătească bilet pentru a-l vedea. Derivat din termenul „atrage bani”, ceea ce înseamnă că superstarul aduce bani pentru companie.
Drop = Pierderea unui meci sau a unui titlu (pierzătorul a fost de acord să-i dea victoria câștigătorului).
Dusty Finish = Un final în care face-ul pare să câștige un meci important, dar decizia este inversată ulterior datorită unui fel de tehnicitate, cum ar fi interferența altor heel-uri pentru a salva titlul heel-ului, întrucât, în majoritatea federațiilor, titlul nu își schimbă deținătorul după un astfel de final. De asemenea, se poate referi la un final ambiguu al meciului în care niciun wrestler nu poate pretinde că a câștigat. Cuvântul ”Dusty” în acest termen se referă la Dusty Rhodes, care a avut multe astfel de finaluri în National Wrestling Alliance (NWA) și mai târziu în World Championship Wrestling (WCW).
Enforcer/Lackey/Heavy = 1. Un wrestler (de obicei important) care însoțește un alt superstar și are rolul de bodyguard. 2. Un individ care acționează drept „arbitru special” în afara ring-ului, în mod evident pentru a menține ordinea.
Equalizer = Un scaun de oțel folosit drept armă.
Extreme Wrestling/Hardcore Wrestling = Un stil de luptă profesională, care face uz fecvent de arme.
Face/Babyface = Un wrestler al cărui personaj este pozitiv. Hell-urile sunt opusul Face-urilor, iar de obicei meciurile sunt între un face și un heel.
Faction = Un grup de mai mulți wrestleri care se alătură și se protejează reciproc în timpul meciurilor. Diferența față de stable constă în faptul că stable-ul are un lider.
Fall = Sfârșitul unui meci. Se obține prin câștigarea în orice mod, fie prin prinfall, numărătoare sau descalificare. Într-un meci Two out of Three Falls, superstarul trebuie să obțină două decizii pentru a câștiga în locul unei singure decizii.
Fallout Show = Primul show televizat după un Pay-Per-View. Adesea sunt introduse storyline-uri noi și este făcută retrospectiva evenimentului. Similar cu show-ul go-home.
False Finish = O încercare de pinfall, care este oprită, de obicei după un finisher sau o serie de manevre cu impact mare și, de obicei, a fost oprită chiar înainte ca arbitru să numere la 3. Acest lucru sporește reacția fanilor spre finalul propriu-zis.
Feud = Rivalitate etapizată între mai mulți wrestleri sau echipe. Aceștia sunt integrați în storyline-uri în curs de desfășurare, în special la evenimentele care sunt televizate. Feud-urile pot dura luni sau chiar ani, însă pot fi sfârșite cu o viteză plauzibilă, poate pe parcursul unui singur meci.
Fighting Champion = Campionul care își apără deseori titlul iar cele mai multe rezultate dacă nu chiar toate fiind obținerea victoriei prin pinfall sau submission.
Finish = Sfârșitul planificat al unui meci.
Five Move of Doom = Combinație particulară de manevre pe care un anumit wrestler tinde să le folosească în fiecare meci, terminând cu finisher-ul lui.
Foreign Object = Armă care nu este permisă să fie utilizată în meci. De obicei se găsește sub ring, asupra unui wrestler sau înmânat superstarurilor de către manageri, wrestleri care interferează sau (mai puțin frecvent) fani din public. Dacă un obiect străin este folosit când arbitrul nu este atent, se ajunge la pinfall. Totuși, același obiect este mai puțin eficient într-un meci în care este legal.
Freebird Rule = O „regulă” care permite unui stable format dint 3 wrestler să-și apere titlu la echipe cu oricare dintre membrii săi. Acest termen este numit după The Fabulous Freebirds, care a popularizat acest concept.
Future Endeavored = Cineva care a plecat dintr-o companie. Inspirat din anunțul WWE-ului despre concedierea unui wrestler, dorindu-i în mod normal acestuia „tot ce este mai bun în viitorul său”.
Gig = Lama pe care un wrestler o folosește pentru a se tăia.
Gimmick = Personajul jucat de wrestler. Este folosit pentru a se referi în mod specific la motivul sau tema caracteristică personajului, prin nume, echipament sau altele.
Go Home = Termen folosit pentru finalul unui meci. Un wrestler îi spune adversarului să „plece acasă” atunci când este timpul pentru sfârșitul meciului lor. De asemenea, ambii participanți pot folosi acest termen (de obicei după ce au primit indicații din partea unui producător din backstage).
Go-Home Show = Show-ul final televizat înaintea unui Pay-Per-View. Este numit în acest fel pentru că promoția nu va avea adesea house show-uri în următoarele zile înainte de PPV, oferindu-le superstarurilor șansa de a merge acasă și de a se odihni, astfel încât să fie pregătiți pentru meciul lor de la evenimentul important.
Going Into Business for Him/Herself = Atunci când un wrestler începe să lucreze în beneficiul propriu, decât în beneficiul reciproc pentru el și oponenți, de obicei refuzând să „vândă” un anumit shoot.
Gold = Termen folosit pentru denumirea unui titlu din promoție.
Gorilla Position = Zona din spatele rampei, unde wrestlerii vin pentru a intra în ring, acest termen îi poartă numele lui Gorilla Monsoon.
Green = Se referă la un wrestler care este în prima etapă a carierei și, prin urmare, poate fi predispus la greșeli din cauza lipsei de experiență. Termen inventat de Steve Austin care a spus: „mai verde decât excrementul de gâscă”.
Gusher = O tăietură adâncă care sângerează foarte mult, de obicei, cauzată dintr-o greșeală. Un exemplu s-a întâmplat la PPV-ul Judgment Day în 2004, când Eddie Guerrero s-a lovit din greșeală și a început să sângereze.
Hard Camera = Camera de filmat care transmite imagini din ring dar este amplasată în public. Poziționarea este făcută la primul nivel al scaunelor publicului, de obicei într-o zonă centrală.
Hardway = Superstarul care obține sânge prin orice alt mijloc decât blading, de obicei în urma unei accidentări legite.
Heat = 1.Reacții negative (cum ar fi huiduiala) din partea fanilor. Când reacția este îndreptată către heel, acest lucru este văzut ca fiind unul bun deoarece înseamnă că publicul reacționează în modul dorit. 2.Neplăceri în viața reală sau senzație de disconfort între unul sau mai mulți wrestleri și promoție.
Heel = Personajul negativ al unui wrestler, care va fi huiduit de fani.
Hide = Improvizarea unui meci (sau a unui angle) pentru a ascunde accidentarea, lipsa experienței sau abilităților unui wrestler.
Highspot = O manevră majoră, riscantă și foarte periculoasă, adesea executată în mod legit.
Hollywood = Un wrestler heel de top bazat pe ideea unui interpret care are succes și faimă în viața reală. Exemple: Hulk Hogan, The Rock, Batista și The Miz.
Hoss = Un wrestler cu fizic impresionant, dar cu lipsa altor abilități. Un meci între doi oponenți masivi, care folosesc lovituri dure, este uneori cunoscut sub numele de „hossfest”.
Hotshot = Un feud grabit, punctul culminant al unui feud sau un meci important la TV, în locul unui PPV, pentru a obține un impuls mare pe termen scurt în buissnice. De asemenea, se aplică angle-urilor sau turns-urilor, fără a acționa într-un storyline în curs de desfășurare.
Hot Tag = Termen cunoscut în meciurile la echipe, unde un partener face odihnit intră în ring, având o „explozie rapidă” de ofensă împotriva heel-urilor.
House = Suma de bani obținută la un anumit eveniment. De asemenea, un termen care indică câți fani participă la un eveniment (de exemplu, care arată că arena este plină în seara respectivă).
House Show/Live Event = Un eveniment netelevizat.
Impromptu Match = Un meci care are loc, în special la PPV, care nu a fost anunțat pe card înainte de eveniment.
Independent Promotion = O companie de wrestling mai mică care operează la nivel local (decât cel național) și, în mod obișnuit, folosește wrestleri independenți, spre deosebire de superstarurile care semnează contracte exclusive.
Interbrand = Un termen folosit de WWE în timpul extinderii brand-urilor pentru a face referire la îmbinarea între RAW, SmackDown sau NXT.
Interpromotional = Cunoscut și sub denumirea de cross-promotion. Un meci sau un eveniment care include wrestleri din două sau mai multe promoții diferite, de obicei unul împotriva celuilalt, pe același card.
Interferance = Fapta cuiva care nu face parte din meci dar se implică. Această acțiune duce la agresarea unuia sau mai mulți participanți ai meciului.
Invasion Storyline = O poveste în care un grup de wrestleri dintr-o promoție apare într-o altă promoție. În unele cazuri, acest lucru se întâmplă brusc, fără niciun indiciu în acest sens.
IWC = Comunitate de wrestling pe Internet; Utilizatori care discută în mediul online despre pro wrestling.
Jobber = Un wrestler care pierde pentru a ajuta la credibilitatea altui adversar.
Kayfabe = Prezentarea pro wrestling-ului ca fiind în întregime legitim sau nescriptat.
Kick-Out = Când un wrestler ridică umerii de pe podea atunci când arbitrul numără.
Legit = Se referă la incidente sau evenimente în viața reală care nu au fost programate sau scriptate și, prin urmare, nu fac parte din prezentarea fictivă și de tip kayfabe. Termen folosit adesea pentru a descrie o accidentare autentică a unui wrestler, spre deosebire de una scriptată ca parte a unui storyline.
Lemon = Un wrestler care nu atrage audiența și este perceput ca fiind un eșec.
Lights Out = Momentul în care luminile din arenă se închid brusc pentru a permite ca cineva să facă o anumită surpriză.
Local Competitor = Un wrestler necunoscut, care este de obicei pus în meciuri de squash cu luptători de top pentru a ajuta la impulsul adversarului. Adesea, superstarurile cunoscute în companie nu trebuie să lucreze prea mult în acest meci.
Low-Carder = Un wrestler care are meciuri de obicei la începutul unui show și nu participă la storyline-uri sau meciuri importante. Adesea văzut ca fiind în partea de jos a unei companii.
Lumberjack = Un wrestler (sau mai mulți), care stă aproape de ring, de obicei înt-run meci de tipul lumberjack și trebuie să bage forțat în ring un superstar care încearcă sa plece sau este aruncat în afara ring-ului. De obicei, în cazul unui heel, el/ea este ajutat de majoritatea (sau în rarele cazuri) de toți aflați pe margine.
Main Event = Aproape întotdeauna ultimul meci al show-ului, deși există și unele excepții. Penultimul meci de pe card este deseori numit eveniment semi-principal.
Main Eventer = Un wrestler de top într-o companie, care de obicei deține titluri. Adesea are meci pentru centura mondială a unei promoții.
Manager = Un executant (de obicei un non-wrestler), care este responsabil de unul sau mai mulți wrestleri pentru a-i ajuta în promo-uri sau intervenind în meciuri pentru ei. De obicei managerii însoțesc wrestlerii către ring și sunt caracterizați ca având un fel de infulență asupra celui pe care îl reprezintă.
Mark = Fan al wrestling-ului care se comportă și crede cu entuziasm că totul este real atunci când își susține preferații. Termenul este adesea folosit peiorativ, de exemplu pentru a face referire la persoane care au prea puține cunoștințe despre backstage și industrie.
Married = Atunci când un wrestler se alătură unui alt superstar (sau unei echipe) pentru o serie lungă de meciuri.
Mechanic = Un wrestler care se ocupă de viitori main eventeri și îi ajută să se pregătească pentru acest statut. Alteori, aceștia sunt prezenți și în ring unde ajută wrestlerii tineri să capete experiență și abilități.
Mid-Carder = Un wrestler perceput ca fiind mai important decât un low-carder, dar sub main eventer, în mod obișnuit în mijlocul unui show. Adesea are meciuri pentru titlurile secundare ale promoției. Un ”upper-midcarder” este superstarul care poate lucra ocazional și în main event.
Missed Spot = O serie de manevre greșite.
Money Mark = Cineva care fondează sau investește într-o promoție de wrestling, în principal, pentru a se asocia cu wrestleri, adesea ignorând în mod voit sau neștiincios riscurile financiare pe care un investitor concentrat pe profit le-ar evita.
Money Match = Un meci promovat ce nu are ca miză titlul, în main event-ul unui card sau aproape de acesta, care este un punct principal de atracție pentru eveniment.
Monster = Un wrestler extrem de puternic, aparent imbatabil, fie heel sau face, care câștigă desori meciuri într-o manieră rapidă fără prea mult efort.
Mouthpiece = Un manager care ține promo-uri, sau vorbește, pentru wrestler care nu are abilitățile necesare în acest sens.
Near-Fall = O întâmplare în care un wrestler este pus cu umerii la podea pentru a fi numărat, dar el reușește să scape înainte ca arbitru să lovească podeaua pentru a 3-a oară. Termen folosit pentru a spune că arbitrul a numărat până la 2 și jumătate.
Night Off = Un wrestler care are un meci împotriva unui adversar cu care este ușor de lucrat.
No-Contest = Un meci care se încheie printr-o remiză fără nicio decizie clară. Acest lucru se datorează adesea circumstanțelor neprevăzute, cum ar fi o accidentare, un angle important sau când arbitrul a pierdut controlul asupra meciului.
No-Sell = Lipsa reacției la manevrele ofensive ale adversarului; o modalitate prin care wrestler-ul își demonstrează rezistența și pare invincibil la durere sau pentru a „îngropa” intenționat un adversar.
No-Show = Abența neplanificată a unui wrestler sau a unui interpret dintr-un show în care a fost anunțat, ceea ce duce adesea la schimbări de ultimă oră pe card-ul show-ului.
Nuclear Hate = O reacție intensă, când fanii sunt agitați până la punctul de supărare în mod legitim.
Over = Obținând reacția dorită a publicului. Face-urile care au câștigat vor fi înveselite, iar heel-urile care au câștigat vor fi huiduite. Uneori, anumite meciuri ale unui interpret se pot termina (cu un cântec specific, o mișcare pe care o execută sau cum intră în ring).
Over-Sell = Reacție intensă la o acțiune nepotrivită a adversarului. Fanii reacționează astfel pentru a-și atenționa favoritul.
Paper = Oferirea biletelor la un eveniment pentru a-l face să arate mai bine decât în caz contrar.
Payoff = Deznodămândul unui angle sau a unui storyline cu intenția de a fi pe placul fanilor. De obicei implică un face care învinge în sfârșit un heel.
Pillmanzie = Actul pentru a „rupe” glezna sau brațul unui aversar, așsezându-l între scaun și tetiera scaunului și apoi păsind sau sărind pe el.
Pinfall = Un wrestler este învins prin numărătoarea până la 3 a arbitrului.
Pipe Bomb = Un promo în care superstarul pare să nu respecte șcenariul și atinge subiecte din viața reală care sunt consideraet tabu, cum ar fi lucruri din backstage sau probleme care nu sunt abordate în mod obișnuit în storyline-uri.
Plant = Un wrestler sau un actor care se poartă ca un fan, deobicei așsezat în primul rând din public la un eveniment.
Poaching = Actul de a atrage un wrestler de top dintr-o companie în alta, de obicei cu ofertă de salariu mai mare.
Pop = O reacție veselă sau pozitivă din partea fanilor.
Popcorn Match = Un meci neimportant pentru fani, așa că pot trece peste el.
Potato = O lovitură la cap care are un contact real.
Powdering = Actul prin care părăsești forțat ring-ul.
Pre-Show/Kickoff Show = O parte a evenimentului TV, difuzat în mod gratuit înainte de începerea unui PPV. În timpul acestuia sunt făcute analize asupra meciurilor din cadrul PPV-ului și recapitulări ale storyline-urilor care au dus la un meci la PPV. Acesta poate include unul sau mai multe meciuri cu o importanță minimă.
Program = O serie de meciuri în care aceeași wrestleri se confruntă unul cu celălalt, de obicei datorită faptului că cei doi au un feud.
Promo = Un interviu sau un monolog al superstarului. Adesea este ținut în ring (și transmis la TV).
Pull Apart = O altercație atât de brutală încât protagoniștii trebuie să fie despărțiți de alți colegi.
Put Over = Faptul că un wrestler ajută alt oponent, pierde meciuri sau „vinde” o amenințare credibilă a adversarului.
Push = Creșterea semnificativă a unui wrestler în ochii fanilor.
Receipt = Un termen folosit pentru întoarcerea unei lovituri deosebit de dure asupra unui wrestler.
Ref Bump = Un angle în care arbitrul meciului primește o lovitură și este scos partial sau permanent din meci. Acest lucru este făcut de obicei în progresul unui storyline.
Rematch Clause = Când un campion își pierde titlul în fața unui adversar, poate invoca clauza pentru a obține o revanșă la centură în viitorul apropiat. Această clauză fictivă este adesea ignorată în storyline-uri.
Repackage = Un gimmick nou pentru wrestler.
Ring General = Un wrestler experimentat care știe să lucreze într-un meci la potențialul său maxim.
Ring Psychology = Procesul unui meci de wrestling în așa fel încât publicul să se implice emoțional. Pentru a obține un asemenea meci este nevoie de abilități, actiune și o bună înțelegere a lucrurilor.
Rub = Ajutorul pentru ca un wrestler mai puțin popular să fie asociat cu un superstar mai proeminent sau mai popular.
Run-In = Intrarea neașteptată a unui wrestler sau superstarului care a revenit într-un meci deja în desfășurare. Aceste întâmplări se petrec de obicei cu heel-urile pentru a începe un feud cu un face.
Rushed Finish = Finalul meciului care s-a produs mai devreme decât fusese planificat. Se ajunge aici atunci când un wrestler se accidentează în mod legitim și nu poate continua așa cum a fost planificat, atunci când un meci se apropie de limita timpului alocat (sau când un segment TV durează prea mult).
Schmoz/Schomzz = Un meci care se termină în haos și nu are un final decisiv, deobicei datorită unui număr de wrestleri care nu sunt implicați în meciul care decurge și împiedică un final curat, deseori conceput pentru a încheia un meci sau un angle.
Screwjob = Un final nedrept și controversat, care implică adesea înselăciune sau interferențe exterioare. O parte a storyline-ului folosită pentru a genera furie sau simpatie.
Sell = Reacție pentru a da credibilitate legitimă în fața publicului. De obicei, se referă la acțiunea fizică a unui wrestler care face ca manevrele adversarului să aibă impact.
Signiture Move = O manevră efectuată în mod regulat de un wrestler, făcându-l foarte cunoscut.
Slow Burn = Un storyline care se dezvoltă pe o perioadă lungă.
Smark = Opusul „mark-ului”. Fan, care știe cu adevărat ce se întâmplă în pro wrestling, dar nu vorbește din propria experiență și de documentează înainte să afirme ceva.
Sport Entertainment = Termenul WWE-ului folosit pentru a descrie atât proriul produs, cât și pro wrestling-ului.
Spot = Orice acțiune planificată sau o serie de acțiuni într-un meci.
Spotmonkey = Termen derogatoriu folosit pentru a denumi un wrestler despre care se crede că se bazează foarte mult pe punctele sale forte pentru a masca o lipsă a capacității de luptă.
Squash = Un meci extrem de unilateral. Squash-urile au în prim-plan, în general, wrestleri de top sau superstaruri care primesc push, învingând cu ușurință joberii, de obicei pentru a ajuta la obținerea unui gimmick.
Stable = O echipă formată din 3 sau mai mulți wrestleri, de obicei heel, care au în general motive comune, aliați și adversari în cadrul unuia sau mai multe storyline-uri și au adesea aceleași trucuri similare.
Stiff = Utilizarea forței excesive atunci când execuți o manevră, în mod deliberat sau accidental, provocând astfel adversarului o mare durere legitimă.
Strike = 1. Orice contact făcut de un wrestler cu oponentul său (de exemplu: lovituri de pumn, lovituri de cot etc). 2. Încălcarea politicii de bunăstare în WWE, cu 3 fapte grave într-o perioadă de 18 luni, duce la concedierea unui superstar din companie.
Strong Style = Un stil de luptă inspirat din Japonia, care își propune să ofere performanțe realiste prin arte marțiale dure.
Super Finisher = O manevră rar folosită de un wrestler, dar una care aproape întotdeauna aduce sfârșitul meciului. Exemple: Punt Kick (Randy Orton) și Burning Hammer (Kenta Kobashi).
Superstar: Termenul folosit de WWE pentru luptătorii din roster.
Swerve = O schimbare bruscă a direcției unui storyline pentru a-i surprinde pe fani.
Tease = Indică o schimbare. Un face indică un turn heel dacă începe să aibă comportamentul unui heel iar un heel indică un turn face dacă începe să aibă comportamentul unui face.
Tehnician = Un wrestler care are sau stăpânește așa-numitul stil de luptă tehnic. Bret Hart este menționat frecvent ca fiind un mare wrestler tehnic.
Titan Towers = Porecla biroului corporativ al WWE din Stamford, Connecticut.
TitanTron = Un ecran video amplasat deasupra zonei de intrare, utilizat pentru afijarea melodiilor de intrare, a segmentelor în backstage, a promo-urilor și a meciurilor în desfășurare, ajutând fanii din public să vadă bine dacă sunt departe de ring.
Turn = Sinonimul termenului tease. Turn-ul face referire la un wrestler care devine din face-heel și invers. Există două tipuri de turns-uri, turn-ul dur (care se produce rapid și are impactul unei surprize) și turn-ul normal (o schimbare treptată a gimmick-ului).
Tweener = Un wrestler neutru, care nu este nici face, nici heel.
Uniffied = Termen folosit pentru două sau mai multe titluri deținute de un singur campion.
Valet = O persoană, de obicei de sex feminin, care însoțește un wrestler către ring. Are rolul de a stârnii reacția fanilor sau de a interveni în meci.
Vanilla Midget = Un termen derogatoriu creat de Kevin Nash pentru a descrie wrestlerii care sunt buni în ring, dar se crede că sunt prea mici și plictisitori pentru a ajunge pe o șcenă importantă.
Visual Fall = O apariție pe care arbitrul nu o vede, dar publicul da. De obicei, este urmată de o lovitură întârziată și arbitrul vede în cele din urmă apariția și începe să numere. Acest lucru este folosit pentru a intensifica drama într-un meci.
Work/Kayfabe = Lucrul planificat să se întâmple sau o „minciună rațională. Sinonimul soot-ului. Atacul metodic asupra unei singure părți a corpului pe parcursul unui meci sau angle întreg, pregătind un finisher adecvat. Manipularea publicului pentru a avea reacția dorită.
Worked Shoot = Momentul în care se pare că un wrestler nu respectă scriptul, dezvăluind adesea elemente din realitatea exterioară, dar face acest lucru pentru partea complet planificată a show-ului.
Worker = Un alt termen utilizat pentru a descrie un wrestler bun, punând accent pe nivelul de abilități în ring.
Workrate = Nivelul de performanță pe care un wrestler îl depune în meciurile sale, combinând abilitățile și efortul. Un superstar considerat talentat în ring are un „nivel de lucru ridicat”.
Write Off = Termen utilizat pentru a face un angle și/sau pentru a expica în kayfabe absența viitoare (și de obicei inconvenientă) a wrestler-ului.
X Signal = Semnul folosit de arbitri în timpul unui meci pentru a indica faptul că un wrestler nu poate continua și poate avea nevoie de îngrijiri medicale. Arbitrul își pune brațele în semnul X și, dacă este necesar, se va îndrepta către superstarul rănit. Întrucât mulți fani sunt conștienți de semnificația semnului, iar arbitrii comunică adesea direct cu producătorii din backstage, acum este uneori folosit pentru a „vinde” o accidentare.

Taguri
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close